hej! jag heter sofie och jag ar strandholist.

jag alskar att ligga pa stranden! platt pa rygg, med solen stekande pa magen. det ar livet pa den sa kallade pinnen.

idag har vi dock agnat oss at andra saker, vi har namligen varit pa spa. for hela upplevelsen betalade vi 70 kronor. gyttjebad ingick och det var spannande, men kallt.

vi hamnade i en pool med en kinesisk kille som horde fel och trodde vi var fran schweiz, vi rattade honom inte utan pratade pa om vara finfina alpberg som vi har. jag upplyste honom aven om att schweizarna pratar ungefar tyska, fast inte riktigt. han berattade att hans drom var att aka till europa och sjalvklart varat enastaende land. undrar om han varit lika entusiastisk over sverige?

ikvall ska vi ga ut och fira lite granna, som mikaela skrivit pa sin blogg sa ar det australia day idag, och sadant kan man inte bara bortse ifran. hon namnde aven nagot om fishtank, och ja, vi far val se. (en fishtank ar en valdrigt stor spann bestaende av tva flaskor vodka, en flaska rom, en halv flaska tequila blandat med  annanasjuice och sprite.)
vi traffade tva gulliga tjejer fran goteborg i hoi an, och vi hade turen att de skulle at samma hall som vi. nu ar dom alltsa har i nha trang, sa vi ska nog ha en liten australia-day-date med dom forhoppningsvis + en engelsk tjej som bor pa vart hotell.

for ovrigt sa tycker jag att yr.no ar grymma pa att spa vader, vi har 5 stralande solskensdagar att vanta + tillhorande strandmissbruk. en sak kan man ju saga, att mitt missbruk kommer botas ganska fort pa en rehab-klinik som kallas sverige.
vi har en vecka kvar i vietnam och landet har valt att visa sig fran sin basta sida. vad kan man mer fraga efter? vi ar nojda!

horrni, jag ar valdigt sugen pa att lagga upp bilder, men eftersom datorerna har ar lika smittsamma som ungarna pa dagis sahar ars, sa vantar jag tills jag brant over picsen pa skiva. en vecka eller sa, shouldn't take longer.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma 2

Alltså jag har väl inte varit emot när ni dricker lite vin och så, tycker att jag nästan peppat er att ha "sköj", men 2 flaskor här och en flaska där. Det låter lite väl mycket flickor!!! Då kanske man inte kan förvänta sig några långa memoarer av dej i morgon!!

Simma lugnt!!

2010-01-26 @ 22:17:19
Postat av: mamma

Bjud in många om ni ska skaffa en hink dricka!

För övrigt önskar jag er sköna dagar på stranden. Här hemma väntar vi på en snöstorm som tyd,igen ska komma senare idag. Klass1-varning!!!

2010-01-27 @ 06:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0