vi har paborjat var 6:e manad pa flykt fran kyla och morker..

..och i jakt pa nya for oss oupptackta platser. vi har sett sa manga olika nya, annorlunda mer eller mindre exploaterade platser att min hjarna snart exploderar av intryck.
det ar da det ar skont att komma nagonstans dar man varit forut. dar det faktsikt kanns lite som 'hemma'.
som till koh tao. allting var sig likt, fast anda inte. det hade ploppat upp nya hotell, dykstallen, affarer och restauranger overallt, men hey! det ar ju thailand vi snackar om. klart att det ploppar upp nytt dar det finns plats liksom. vissa saker var sig dock likt, som choppers, den galne tyskgubben, orlando, hunden som forfoljde oss och sa chicky.
jag och mika hittade dock massor av nya favoritplatser, och jag ar nu annu mer oertygad om att koh tao ar ett sant stalle dar solen glimmar lite mer och livet kanns lite lattare.

nu ar vi pa koh samui, pa den stranden dar vi bodde sist. lamai. vi bor pa coconut something, precis som sist, men det har ar ett annat coconut something.

idag at vi pa svensk restaurang. jag smallde i mog kottbullar och potatismos, min favoritmat alla kategorier. til det laste jag en rykande farsk king, senaste numret faktiskt. mikaela korde pa aftonbladet och skomakarlada. inte illa, inte illa alls.

vi, eller i alla fall jag har kommit till det stadiet da det ar skont med igenkannelsefaktor.

6 manader pa rymmen fran morker och kyla.
6 manader i jakt pa nya platser och pplevelser.
6 manader med tid att tanka.
6 manader av oforglomliga upplevelser.
6 manader med mika.
6 manader jag alltid kommer att komma ihag.

jag ar nojd. och hemma. pa satt och vis..
och om 3 veckor ar vi hemma hemma. hemma upphojt till 2. hemma i kvadrat liksom.
home squared som barack obama skrev i sin bok som jag varit alldeles for uppe i den senaste tiden.


som mika skrev, nu ska vi jaga kalas. for vi har kalasben pa oss idag och myror i brallan..
ni da?


Kommentarer
Postat av: annie

trogen läsare fortfarande. bara så du vet:)

2010-02-09 @ 00:00:24
Postat av: mamma

Samma här med. Vill bara säga att jag längtar att få möta er båda snart, mycket snart!! Börjar räkna ner dagarna!!!!

2010-02-09 @ 09:05:57
Postat av: Mamma 2

Räknar nu ner dagarna tills vi får komma och hämta er båda. Längtar så det värker på er!!!

2010-02-09 @ 09:10:36
Postat av: Mamma 2

Hmm alltså inlägg nr 2 var mamma 2 som skrev med. Trodde inte det blev med. Men jag tror att mamma 1 kunde skriva precis så som mamma 2 skrev. Oj vad det här blev konstigt!!! ja ja.

2010-02-09 @ 09:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0